Podręcznik ma charakter wielotematyczny i
wieloaspektowy, jednak dominują tu dwa zagadnienia - problematyka rehabilitacji
neurologicznej oraz terapii manualnej. Podręcznik jest pomocny w
uzyskaniu wiedzy o uzasadnieniu oraz
ideologii tych metod i wskazań do klinicznego ich
wykorzystania.
Podręcznik nie tylko wzbogaca asortyment wiedzy studentów fizjoterapii, ale
użyteczny jest również dla fizjoterapetutów specjalizujących się
zarówno w fizjoterapii, jak i rehabilitacji medycznej.
Spis treści:
I. METODY TERAPEUTYCZNE JAKO PROBLEM WSPÓŁCZESNEJ
FIZJOTERAPII
II. WYBRANE METODY REEDUKACJI NERWOWO - MIĘŚNIOWEJ
- Uwagi ogólne
- Przegląd wybranych metod reedukacji nerwowo - mięśniowej
III. WYBRANE METODY NEUROREHABILITACJI DZIECI
- Uwagi ogólne
- Podstawowe metody terapeutyczne
- Dodatkowe metody stosowanew usprawnianiu dzieci z
m.p.dz.
- Alternatywne metody terapii
- Dodatkowe środki wykorzystywane w terapii dzieci z
m.p.dz.
- Nadzieje i granice terapii dzieci z m.p.dz.
- Niektóre aspekty funkcjonelne rehabilitacji dzieci z m.p.dz.
IV. WYBRANE METODY REEDUKACJI POSTURALNEJ I TZW. SZKOŁY PLECÓW
- Kształtowanie prawidłowej postawy ciała
- Podstawy reedukacji posturalnej
- Niektóre metody reedukacji posturalnej
- Dbałość o postawę ciała w późniejszych okresach życia
V. WYBRANE METODY TERAPII MANUALNEJ I TERAPII PRZECIWBÓLOWEJ
- Uwagi ogólne
- Wybrane metody terapii manualnej
- Terapia przeciwbólowa
VI. METODY TERAPII W ŚRODOWISKU WODNYM
- Uwagi ogólne
- Podstawowe metody terapii w wodzie
- Inne sposoby przeprowadzania ćwiczeń w wodzie
VII. BIBLIOGRAFIA