• anty

Wszystkie bestsellery
Korekcja bocznych skrzywień kręgosłupa Skojarzone postępowanie metodą S-E-T i aparatem "Skol-As"
  • Korekcja bocznych skrzywień kręgosłupa Skojarzone postępowanie metodą S-E-T i aparatem "Skol-As"

Korekcja bocznych skrzywień kręgosłupa Skojarzone postępowanie metodą S-E-T i aparatem "Skol-As"

17497-1
  • Autor: Stolarz Andrzej, Suchanowski Andrzej
  • Wydanie: 1
  • Rok wyd: 2011
  • Ilość stron: 114
  • Format: 17,0 x 24,0 cm
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-62390-04-5
  • 37,00 zł
    Brutto
    Ilość

     

    Zasady dostawy

     

    Zasady zwrotu

    Opis

    "Postęp cywilizacji spowodował pojawienie się niekorzystnych warunków rozwoju i funkcji układu ruchowego. Jedną z podstawowych przyczyn tego zjawiska jest bez wątpienia stale postępujące ograniczenie codziennej aktywności ruchowej. Powstało już pojęcie hipokinezji cywilizacyjnej. Dzieje się tak zarówno poprzez udogodnienia na stanowiskach pracy, jak i szybko postępującą automatyzację, komputeryzację, motoryzację itp. Najniebezpieczniejsze jest jednak to, że hipokinezja cywilizacyjna dotyka w coraz większym stopniu dzieci. Dziecko w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym jest z natury bardzo aktywne ruchowo. Występuje w tym okresie różne tempo rozwoju układów funkcjonalnych organizmu. Szybszy rozwój układu krążenia w stosunku do całkowitej masy ciała tworzy naturalny mechanizm zabezpieczenia tlenowego dla wolniej rozwijającego się układu ruchowego. Jednakże rozwój układu ruchu, przyrost jego masy i nabywanie umiejętności ruchowych mają częściowo uwarunkowania genetyczne. Brak odpowiedniej ilości bodźców ruchowych w tym okresie powoduje zaburzenia i w konsekwencji upośledzenie nie tylko funkcji ruchowej, ale także mechaniki, masy mięśni, ich struktury oraz ich oddziaływania na kościec.

    Dziecko jest ograniczone ruchowo przez warunki życia i domową atmosferę ciągłego korzystania przez dorosłych z telewizji, video i komputerów. Na te ograniczenia nakładają się wymagania szkolne i rodzicielskie, błędnie nakłaniające dziecko do "siedzenia przy lekcjach" jako największego dobra, mającego w przyszłości procentować jego wysoką jakością życia i przyszłym dobrostanem materialnym. Zapomina się tu, że jedynym dobrostanem dla młodego organizmu jest harmonijny rozwój - w pierwszej kolejności fizyczny, a następnie psychiczny i intelektualny. (...)"

    Ze wstępu



    Spis treści:

    I. NEUROFIZJOLOGICZNE UWARUNKOWANIA FUNKCJI RUCHOWEJ

     

    II. TEORETYCZNE PODSTAWY ZABURZEŃ BUDOWY I FUNKCJI KRĘGOSŁUPA

    1. Patomechanika biernego mechanizmu stabilizującego kręgosłup
    2. Patomechanika czynnego mechanizmu stabilizującego kręgosłup

     

    III. CELE I PROCEDURY ZASTOSOWANIA NOWEJ KONSTRUKCJI APARATU "SKOL-AS" W KOREKCJI UTRWALONYCH DYSFUNKCJI KRĘGOSŁUPA

     

    IV. KOREKCJA DYSFUNKCJI KRĘGOSŁUPA - JEJ PODSTAWY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE

    1. Biomechaniczne aspekty zmian biernego mechanizmu stabilizującego kręgosłup
    2. Zaburzenia funkcji czynnego mechanizmu stabilizującego kręgosłup
    3. Reedukacja posturalna
    4. Przykłady metod terapeutycznych i ich uzasadnienie

     

    V. PODSUMOWANIE I WARTOŚCI APLIKACYJNE ZAPROPONOWANEJ METODY KOREKCJI

     

    Bibliografia

    Szczegóły produktu
    17497-1
    16 innych produktów w tej samej kategorii:

    Śledź nas na Facebooku