"(...) praca jest źródłem cennych wiadomości, które powinny zainteresować
specjalistów - psychologów i pedagogów, stykających się w codziennej pracy z
dziećmi z chorobami serca.
Biorąc pod uwagę fakt, że choroby serca są stosunkowo częste w wieku
rozwojowym (jak podaje autorka jedno dziecko na sto rodzi się z wadą wrodzoną
serca), można założyć, że każdy nauczyciel (a także psycholog pracujący w
oświacie) w swojej pracy zawodowej będzie miał co najmniej kilkoro uczniów,
którzy w przeszłości przebyli zabieg kardiochirurgiczny lub nadal wymagają
stałego leczenia kardiologicznego.
Wiedza o chorobie, związanym z nią ryzyku rozwojowym i o trudnościach
doświadczanych przez dziecko może być istotną pomocą w pracy z tymi
dziećmi."
Dr n. hum. Agnieszka Maryniak (fragment recenzji)
Spis treści:
- Podstawowe wiadomości medyczne
- Psychologiczne konsekwencje chorób układu krążenia u dzieci
- Badania i obserwacje własne
- Dziecko z chorobą serca w szkole
Bibliografia