Znakomity podręcznik ukazujący znaczenie dzieciństwa dla funkcjonowania
człowieka przez całe życie: pozwala na zrozumienie sensu zmian rozwojowych w
różnych obszarach funkcjonowania dziecka; wyczerpująco omawia rozwój
emocjonalny, poznawczy, poznawczo-społeczny oraz rozwój języka dziecka;
wprowadza nowe, dotąd zupełnie w psychologii rozwoju nieobecne zagadnienia, jak:
rola TV, komputerów i Internetu, porównania międzykulturowe; ułatwia
przyswojenie wiedzy dzięki wyróżnieniom istotnych treści, słowniczkowi pojęć
oraz zaproponowanej literaturze dodatkowej.
Spis treści:
- Odkrywanie natury dziecka
- Istota dzieciństwa
- Początek życia
- Tworzenie związków
- Rozwój emocjonalny
- Dziecko jako naukowiec: Piagetowska teoria rozwoju poznawczego
- Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria
rozwoju
- Dzieci jako osoby przetwarzające informacje
- Posługiwanie się językiem
- Ku dojrzałości