Autor: Grosvenor Theodore, (red. pol.) Tokarzewski Tomasz Wydanie: 1 Rok wyd: 2011 Ilość stron: 512 Format: 22,5 x 28,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-7609-304-8
Książka jest poświęcona dwóm ważnym i komplementarnym względem siebie
zagadnieniom dotyczącym rozwoju europejskiej przestrzeni szkolnictwa wyższego
oraz technologii informacyjno-komunikacyjnej. Autorka podejmuje próbę omówienia
najczęściej wykorzystywanych form komunikacji elektronicznej w edukacji, takich
jak: biblioteki wirtualne, uniwersytety wirtualne, czat, e-forum, wirtualne
laboratoria, e-testy, technologia Wiki, telekonferencje i audiokonferencje,
weblogi, Web 2.0. Zastosowanie różnych metod badawczych pozwolą nie tylko na
wskazanie możliwości wykorzystania nowych technologii informacyjnych w
edukacji, lecz także na scharakteryzowanie działalności wirtualnej organizacji.
Analiza zachowań użytkowników wykazała również, że efektywność elektronicznych
środków komunikacji można zwiększyć, jeśli występują one w pewnym kompleksie
wraz z tradycyjnymi formami komunikowania. Dopiero wówczas elektroniczne
narzędzia komunikacji mogą być w pełni wykorzystane w procesie kształtowania
europejskiej przestrzeni edukacyjnej.
Autor: Oniszczenko Włodzimierz, Dragan Wojciech Łukasz Wydanie: 1 Rok wyd: 2008 Ilość stron: 294 Format: 16,5 x 23,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-7383-297-8