34,20 zł
Opis:
Upływa pierwsza dekada XXI w., zarazem III tysiąclecia czasów nowożytnych
w historii ludzkości, w tym wychowania i myśli edukacyjnej. Jest to, jak się
wydaje, szczególny i właściwy moment zachęcający do podejmowania prób spojrzenia
i być może oceny tego, co się już zdążyło wydarzyć w przestrzeni
społeczno-kulturowej współczesnego człowieka, również w obszarze szeroko
rozumianego kształcenia. Życie społeczne z dnia na dzień się komplikuje. W
pewnych swoich obszarach nabiera tempa, wciągając nas w wir nieoczekiwanych
zdarzeń, gdzie indziej znowu - prawie zastyga, a zagubiony człowiek marnuje"
czas, oddając się bezwartościowym i pozornym aktywnościom lub nawet popada w
letarg i odrętwienie (intelektualne, fizyczne, emocjonalne) w wymiarze
indywidualnym i międzyludzkim. Może też oddawać się płaskiej rozrywce lub
zatracić się w ułudzie konsumpcji i pożądania często zbędnych dóbr, przedmiotów,
gadżetów. Rozwijające się urządzenia technologiczne i cała sieć Internetu,
oplatająca glob ziemski, sprawiają, że niektórzy zaczynają doświadczać (w różnym
stopniu oczywiście) życia w dwóch wymiarach - w świecie realnym i wirtualnym.
Przywołane sytuacje stają się źródłem wielu zagrożeń, doprowadzających coraz
częściej do zachowań patologicznych; są przyczyną zmiany w postrzeganiu siebie
samego oraz traktowaniu innych ludzi.
Spis treści:
Część I
Współczesna edukacja w perspektywie humanistycznego
współistnienia
Część II
Uczeń w świecie sztuki
Część III
Uczeń o
szczególnych potrzebach edukacyjnych