
Indeks: 16780-1
Wydawnictwo: MedPharm
Atlas patofizjologii
Autor: Silbernagl S., Lang F., (red. pol.) Malinowska B., Wydanie: 1 Rok wyd: 2011 Ilość stron: 434 Format: 17,0 x 24,5 cm Oprawa: twarda ISBN: 978-83-62283-65-1
Indeks: 16780-1
Wydawnictwo: MedPharm
Autor: Silbernagl S., Lang F., (red. pol.) Malinowska B., Wydanie: 1 Rok wyd: 2011 Ilość stron: 434 Format: 17,0 x 24,5 cm Oprawa: twarda ISBN: 978-83-62283-65-1
Indeks: 13326-1
Wydawnictwo: MedPharm
Autor: Tischendorf Frank W., (red. pol.) Kokot Franciszek Wydanie: 1 Rok wyd: 2009 Ilość stron: 306 Format: 11,5 x 18,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-60466-36-0
Indeks: 7008-1
Wydawnictwo: Elsevier Urban & Partner
Autor: Gabryś Marian, Popiela Andrzej Wydanie: 1 Rok wyd: 2003 Ilość stron: 132 Format: 15,0 x 21,5 cm Oprawa: twarda ISBN: 83-87944-34-3
Indeks: 15639-1
Wydawnictwo: PZWL
Autor: (red.) Palka Małgorzata, Margas Grzegorz, Jarosz M Wydanie: 1 Rok wyd: 2010 Ilość stron: 178 Format: 20,5 x 28,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-200-3761-6 Seria: Praktyka lekarza rodzinnego
Indeks: 17544-1
Wydawnictwo: MedPharm
Autor: (red. pol.) Małecka-Panas Ewa, Słomka Marta Wydanie: 1 Rok wyd: 2012 Ilość stron: 302 Format: 17,0 x 24,0 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-60466-79-7
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych”
bazuje pod względem merytorycznym na koncepcji radzenia sobie z
podatnością na stres, która w ciągu ostatnich trzech dekad ugruntowała się na
całym świecie jako metateoria o znacznej mocy integracyjnej i
dużym znaczeniu praktycznym.
Pierwsza część książki przedstawia
teoretyczne założenia i cele psychoedukacji grupowej oraz precyzuje praktyczne
uwarunkowania jej przeprowadzania.
Kolejne części szczegółowo opisują
poszczególne sesje zajęć, skupiajac się na roli terapeutów i oczekiwań względem
pacjentów.
Książka jest zatem narzędziem pracy, które powinno wspierać
zorientowaną na partnerstwo współpracę pacjentów i specjalistów w dziedzinie
psychiatrii.
Założenia programu psychoterapii PEGASUS opisanego w
podręczniku to::
- wspieranie zrozumienia oraz subiektywną integrację
doświadczenia choroby i samooceny,
- redukowanie lęku i niepewności oraz
wspieranie pozytywnej samooceny,
- wspieranie odpowiedzialności i
niezależności w obchodzeniu się z indywidualną wrażliwością,
- wzmocnienie
aktywnego pokonywania choroby oraz współodpowiedzialności za leczenie,
-
dostosowanie dostępnych informacji po stronie pacjentów jak i specjalistów oraz
wspieranie partnerskiej współpracy według motto:: „negocjowanie zamiast
leczenia”.
Na płycie CD-ROM znajdują się gotowe materiały do wykorzystania
w pracy z pacjentami.
Spis treści:
Przedmowa
Teoretyczne podstawy programu PEGASUS
Cele programu
PEGASUS
Psychoedukacja jako forma kształcenia dorosłych
Struktura
podręcznika
Realizacja w praktyce
Ramy czasowe i przestrzenne
Postępowanie metodyczne i dydaktyczne
Wymagania względem uczestników i
moderatorów
Miejsce realizacji programu
Podział poszczególnych sesji
Posługiwanie się podręcznikiem
SESJA 1
Zapoznanie się grupy, cele
i treści,
reguły pracy w grupie, dotychczasowa wiedza uczestników
CZĘŚĆ I. OPRACOWANIE MODELU ZABURZEŃ
SESJA 2
Pojęcie schizofrenii,
objawy choroby,
koncepcja podatności, model trójfazowy schizofrenii
SESJA 3
Możliwe czynniki podatności na schizofrenię
SESJA 4
Rozwój
ostrych psychoz schizofrenicznych
SESJA 5
Doświadczenie ostrej
psychozy
SESJA 6
Stres, odporność, przeciążenie
SESJA 7
Przebieg i wychodzenie z psychozy schizofrenicznej
CZĘŚĆ II. NAJWAŻNIEJSZE
METODY LECZENIA
SESJA 8
Leki przeciwpsychotyczne i ich działanie
SESJA 9
Działania niepożądane i radzenie sobie z nimi. Ryzyko wystąpienia
późniejszych powikłań leczenia
SESJA 10
Współodpowiedzialność
pacjentów, współpraca z lekarzem
SESJA 11
Sesje psychoterapeutyczne i
możliwości leczenia
CZĘŚĆ III. ZAPOBIEGANIE NAWROTOM I ZARZĄDZANIE
ANTYKRYZYSOWE
SESJA 12
Indywidualne objawy zwiastunowe oraz
możliwości reakcji
SESJA 13
Stopniowy plan pokonywania kryzysu
SESJA 14
Indywidualny plan antykryzysowy i zakończenie prac grupy
BIBLIOGRAFIA