Autor: Zitelli Basil J., McIntire Sara C., Nowalk Andrew Wydanie: 1 Rok wyd: 2014 Ilość stron: 534 Format: 21,0 x 30,0 cm Oprawa: twarda ISBN: 978-83-7609-930-9
Autor: (red. nauk.) Wójcik Agnieszka, Pyszora Anna Wydanie: 1 Rok wyd: 2014 Ilość stron: 204 Format: 16,5 x 23,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-200-4744-8
Kompendium wiedzy diagnostycznej dostosowane do obowiązującej
klasyfikacji.
Sprawdzony podręcznik, dzięki któremu tysiące klinicystów i
studentów zdobyły umiejętności niezbędne do badania niemowląt, dzieci i
nastolatków z problemami psychicznymi o różnym charakterze. Objaśniając zarówno
sztukę, jak i metodę naukową diagnozowania dziecka, książka ta łączy trafne
porady dotyczące przeprowadzania wywiadu z ważnymi informacjami na temat
różnorodnych zaburzeń psychicznych i behawioralnych. Opracowanie zostało
dostosowane do klasyfikacji DSM-5 oraz ICD-10-CM - zawiera obowiązujące obecnie
kody i terminologię. Dodatkowo wzbogacono je o opisy prototypów, zwięźle
ukazujące istotę kryteriów DSM-5.
Autorzy, prowadząc czytelnika krok po
kroku przez proces wstępnego wywiadu, wyjaśniają, jak nawiązać dobrą relację z
dzieckiem i rodzicami oraz wydobyć informacje potrzebne do postawienia roboczego
rozpoznania. Strategie komunikowania się z dziećmi w różnym wieku z
wykorzystaniem zabawek, rysunków, lalek i innych form zabawy zilustrowano
przykładowymi transkrypcjami wywiadów, opatrzonymi przypisami. W książce
szczegółowo omówiono zaburzenia rozpoznawane zwykle po raz pierwszy w
dzieciństwie, jak również zaburzenia teoretycznie typowe dla osób dorosłych,
które występują niekiedy u młodszych pacjentów. Kryteria DSM-5 przełożono na
prosty, zrozumiały język, zwracając uwagę na różnice rozwojowe dotyczące obrazu
klinicznego.
Podręcznik uzupełniają uwagi dotyczące kodowania, praktyczne
wskazówki potrzebne do przeprowadzenia wywiadu, żywe opisy kliniczne,
przykladowy raport pisemny oraz kwestionariusz dla rodziców, z którego można
skorzystać w trakcie pracy. To doskonała lektura dla klinicystów, terapeutów i
studentów takich specjalności, jak psychologia kliniczna dziecka, psychiatria,
poradnictwo, praca socjalna i psychologia szkolna.
Autor: (red.) Steuden Stanisława, Janowski Konrad Wydanie: 1 Rok wyd: 2009 Ilość stron: 214 Format: 17,0 x 24,0 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-7363-867-9