W podręczniku omówiono teorię pielęgnowania według Dorothei Orem, zagadnienia
etyczne w opiece nad dzieckiem, wpływ choroby przewlekłej na jego rozwój i
funkcjonowanie oraz funkcję edukacyjną pielęgniarki. Przedstawiono
etiopatogenezę wybranych schorzeń, opisy przypadków oraz modele pielęgnowania
dzieci przewlekle chorych, niepełnosprawnych oraz z zaburzeniami funkcjonowania
społecznego.
Książka jest adresowana do studentów pielęgniarstwa oraz pracujących
pielęgniarek.
Spis treści:
I. ZAGADNIENIA OGÓLNE
- Model Dorothei Orem w opiece nad dzieckiem przewlekle chorym
- Wybrane zagadnienia etyczne w opiece nad dzieckiem
- Choroba przewlekła i niepełnosprawność jako sytuacje trudne w życiu
dziecka i jego rodziny
- Wsparcie w chorobie przewlekłej i w niepełnosprawności
- Funkcja edukacyjna pielęgniarki w opiece nad dzieckiem chorym
II. MODELE PIELĘGNOWANIA DZIECI W WYBRANYCH CHOROBACH PRZEWLEKŁYCH
- Schorzenia układu krwiotwórczego
- Schorzenia układu moczowego
- Schorzenia układu kostno-stawowego i tkanki łącznej
- Schorzenia układu dokrewnego
- Schorzenia układu nerwowego
- Schorzenia układu pokarmowego
- Choroby alergiczne
- Schorzenia układu oddechowego
- Schorzenia układu krążenia
- Zaburzenia stanu odżywienia
III. MODELE PIELĘGNOWANIA DZIECKA W NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
- Dziecko niepełnosprawne sensorycznie
- Dziecko niepełnosprawne ruchowo i intelektualnie
IV. MODELE PIELĘGNOWANIA DZIECKA Z ZABURZENIAMI FUNKCJONOWANIA
SPOŁECZNEGO
- Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
- Dziecko krzywdzone
- Moczenie nocne u dzieci
Skorowidz