• anty

Wszystkie bestsellery
Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych
  • Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych

Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych

6786-1
  • Autor: Opolski Krzysztof, Dykowska Bożena, Możdżonek Moni
  • Wydanie: 3
  • Rok wyd: 2011
  • Ilość stron: 244
  • Format: 16,5 x 23,5 cm
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7556-394-8
  • 55,00 zł
    Brutto
    Ilość
    Obecnie brak na stanie

     

    Zasady dostawy

     

    Zasady zwrotu

    Opis

    "Tematyka jakości w ostatnim czasie jest dość często podejmowana w publikacjach dostępnych na naszym rynku wydawniczym, ale jednak stosunkowo niewiele jest opracowań branżowych, ukazujących rolę i miejsce jakości w zarządzaniu konkretnymi instytucjami, zwłaszcza służby zdrowia. Książka napisana pod kierunkiem profesora Krzysztofa Opolskiego w szczególny sposób porusza tę problematykę. Istotnym jest fakt, iż autorzy są dalecy od ingerowania w sztukę lekarską, od oceny fachowości i pracy lekarzy oraz personelu medycznego. Ich intencją jest ukazanie, jak poprawa jakości, w tak ważnej dziedzinie jaką jest opieka zdrowotna, gdzie najważniejsze jest zdrowie i życie człowieka, może wpływać na zadowolenie i usatysfakcjonowanie klienta, a jednocześnie także ułatwiać i wspomagać pracę pracowników służby zdrowia. Sposób ujęcia problemu, jak i sama jego analiza czynią niniejszą publikację wartą polecenia nie tylko kadrze zarządzającej instytucjami służby zdrowia (szpitalami, placówkami podstawowej opieki zdrowotnej), tak państwowymi, jak i prywatnymi, ale również lekarzom, personelowi medycznemu oraz wszystkim innym osobom, które mają wpływ na działalność służby zdrowia, aby jak najdokładniej uzmysłowić wszystkim, że zdrowie i życie człowieka jest wartością najwyższą. Nawiązując do mojej specjalności zawodowej - jakość oznacza lepiej "słyszeć" potrzeby pacjentów, lepiej "słyszeć" potrzeby pracowników, jak i lepiej "wsłuchiwać się" w potrzeby rynku."

    Prof. dr hab. n. med. Henryk Skarżyski



    Spis treści:

    Przedmowa

    Wstęp

     

    I. ZNACZENIE JAKOŚCI W USŁUGACH ZDROWOTNYCH

    1. Charakterystyka usług zdrowotnych
    2. Definicja jakości i jej sfery w usługach zdrowotnych
    3. Geneza jakości

     

    II. PODSTAWY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ

    1. Procesy zachodzące w organizacji
    2. Rola klienta w zarządzaniu jakością

     

    III. SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ

    1. Akredytacja
    2. Norma ISO
    3. Total Quality Management
    4. Różnice między akredytacją, ISO I TQM
    5. Inne systemy zapewniania jakości
    6. Korzyści z wdrożenia systemu zarządzania jakością

     

    IV. METODY I NARZĘDZIA STOSOWANE W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ

    1. Metody stosowane w procesie doskonalenia jakości
    2. Narzędzia stosowane w procesie doskonalenia jakości
    3. Instrumenty standaryzacji i oceny jakości usług zdrowotnych

     

    V. KOSZTY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ

    1. Koszty jakości - definicja i rodzaje
    2. Rachunek kosztów jakości

     

    Zakończenie

    Aneks. Słownik podstawowych pojęć i terminów

    Załączniki

    Spis rysunków

    Spis tabel

    Bibliografia

    Szczegóły produktu
    CeDeWu
    6786-1
    16 innych produktów w tej samej kategorii:

    Śledź nas na Facebooku