Niniejsza publikacja napisana została przede wszystkim z myślą o lekarzach,
pielęgniarkach, terapeutach, rehabilitantach, którzy chcieliby spojrzeć na
prowadzoną praktykę medyczną z perspektywy usług profesjonalnych .
Przeprowadzona w książce reinterpretacja profesjonalizmu (bo jest on czymś
więcej niż fachowość i czymś innym niż komponent promocyjny) powinna im ułatwić
wypracowanie trudnego kompromisu między etyką a biznesem, między powołaniem do
wykonywania odpowiedzialnego zawodu a komercją.
Książka może również wzbudzić zainteresowanie menedżerów podstawowej opieki
zdrowotnej, choćby dlatego, że znajdą w niej rekonstrukcję konsekwentnie
przeprowadzonego procesu implementacji relacyjnego marketingu do usług
medycznych. Wdrażanie to, sięgając podstaw, zwiera się jednocześnie w model
marketingowego zarządzania organizacją usługową, model osadzony na pełnym
czterofazowym cyklu obsługi pacjenta.
Spis treści:
Wstęp
- O zależności między osobowością a profesjonalizmem
- Wprowadzenie do marketingu usługowych relacji
- Relacyjny marketing usług medycznych
- Bez ludzi nie ma usług
- Relacje jako spoiwo organizacji usługowej i podstawa "prowadzenia
indywidulanego nabywcy"
- Usługowy produkt medyczny
- Arena prezentacji
- Promocja w relacyjnych kontekście
- Jakość usług medycznych
- Wprowadzenie do zarządzania organizacją usługową świadczącą usługi
medyczne
- Wprowadzenie do strategii triadycznej
- Kultura organizacji usługowej
Posłowie
Bibliografia