Autor: Grosvenor Theodore, (red. pol.) Tokarzewski Tomasz Wydanie: 1 Rok wyd: 2011 Ilość stron: 512 Format: 22,5 x 28,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-7609-304-8
Istota integracji jest indywidualne podejście do każdego dziecka,
stworzenie mu jak najlepszych warunków by mogło realizować swoje własne cele,
rozwijać się w największym stopniu, ale odpowiednio do własnych możliwości.
Trzeba też podkreślić, że integracja w swej warstwie etycznej niewątpliwie w
dużym stopniu służy także dzieciom zdrowym. Akceptacja inności – każdej inności,
nabranie przekonania, że inny nie znaczy gorszy, zwrócenie uwagi na to, co
najistotniejsze w człowieku, wydaje się niekwestionowaną wartością integracji. W
czasie twórczych działań nierzadko znajdują ujście nagromadzone w dziecku
emocje, które nie znalazły wcześniej wyrazu w dostępnych mu środkach
porozumiewania się z otoczeniem. Nauczyciele, instruktorzy, opiekunowie mają
szanse dostrzec i odkryć to, co w pracach dziecka, zwłaszcza dziecka
niepełnosprawnego, jest najcenniejsze, co warto docenić i rozwijać. Już w
dzieciach najmłodszych trzeba bowiem rozbudzać ciekawość twórczą, umacniać ich
samodzielność, pielęgnować własne sposoby komunikowania się przez sztukę oraz co
bardzo ważne – umacniać i pogłębiać poczucie własnej wartości każdego
dziecka.
Autor: Herbert Martin Wydanie: 1 Rok wyd: 2007 Ilość stron: 64 Format: 14,5 x 20,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-60083-32-1 Seria: Psychologia dla Praktyków
Autor: Zukunft-Huber Barbara, (red. pol.) Saulicz Edward Wydanie: 1 Rok wyd: 2013 Ilość stron: 274 Format: 17,0 x 24,0 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-7609-810-4
Autor: Thomson Anne H., Harris Ann Wydanie: 1 Rok wyd: 2013 Ilość stron: 196 Format: 14,5 x 20,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-200-4263-4 Seria: Lekarz radzi