• anty

Wszystkie bestsellery
Problemy edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością Regionalna specyfika czy ogólnopolska tendencja
  • Problemy edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością Regionalna specyfika czy ogólnopolska tendencja

Problemy edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością Regionalna specyfika czy ogólnopolska tendencja

15179-1
  • Autor: Chrzanowska Iwona
  • Wydanie: 1
  • Rok wyd: 2010
  • Ilość stron: 176
  • Format: 16,0 x 23,5 cm
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7587-362-7
  • 29,80 zł
    Brutto
    Ilość
    Obecnie brak na stanie

     

    Zasady dostawy

     

    Zasady zwrotu

    Opis

    Współcześnie coraz więcej uwagi, przynajmniej w sensie medialnym, poświęca się problematyce niepełnosprawności. W kampaniach społecznych osoby z niepełnosprawnością przedstawiane są jako zdolne do pracy i samodzielnego życia, tak jest w istocie. Zastanowić się jednak należy dlaczego w ogóle potrzebne są kampanie społeczne promujące osoby niepełnosprawne.

     

    W książce poprzez analizę sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnością podjęto próbę pośredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano grzechy główne edukacji skierowanej ku osobom niepełnosprawnych. dotyczące m.in.: braków w przygotowaniu kadry współpracującej z dzieckiem niepełnosprawnym, niedostosowania placówek edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów (począwszy od dostępności fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kształcenia), postaw społecznych wobec niepełnosprawności, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy też wciąż zbyt późnej diagnozy niepełnosprawności.

     

    Analiza efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnością doprowadziła autorkę do stwierdzenia, że w Polsce wciąż nie ma strategii kształcenia osób o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co skłaniać może do wniosku, iż kształcenie osób z niepełnosprawnością nie jest priorytetem dla władz resortowych. Problemem, który wybrzmiał w treści książki wyraźnie jest zagadnienie kształcenia pedagogów specjalnych. Autorka stawia tezę, iż w obliczu istniejących przepisów prawa i braku woli ich zmiany, za czas jakiś nie będzie chętnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi poważnymi konsekwencjami obniżenia się jakości kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i negatywnie odbić się może na ich przygotowaniu do realizacji zadań społecznych i zawodowych w dorosłości.



    Spis treści:

    Wtęp

    1. Edukacja dzieci i młodzieży w kontekście ludzkiego kapitału
    2. Istota niepełnosprawności - implikacje dla edukacji
    3. Grzechy główne edukacji w kształceniu osób z niepełnosprawnością
    4. Kształcenie na etapie szkoły podstawowej i gimnazjum a specjalne potrzeby edukacyjne
    5. Kształcenie zawodowe na poziomie średnim a specjalne potrzeby edukacyjne
    6. Problem kwalifikacji pegagogów i pedagogów specjalnych a kształcenie osób niepełnosprawnych

    Bez zakończenia

    Bibliografia

    Netografia

    Szczegóły produktu
    Impuls
    15179-1
    16 innych produktów w tej samej kategorii:

    Indeks: 13190-1

    Wydawnictwo: Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi (dawnie

    ADHD. Prawie normalne życie

    Autor: (red.) Baranowska Wanda Wydanie: 1 Rok wyd: 2007 Ilość stron: 170 Format: 17,6 x 25,0 cm Oprawa: miękka ISBN: 9788374052344

    Cena 32,90 zł
    Więcej
    W magazynie

    Śledź nas na Facebooku