• anty

Wszystkie bestsellery
Teraźniejszość i przyszłość osób niepełnosprawnych w kontekście społecznych zmian
  • Teraźniejszość i przyszłość osób niepełnosprawnych w kontekście społecznych zmian

Teraźniejszość i przyszłość osób niepełnosprawnych w kontekście społecznych zmian

3483-1
  • Autor: (red.) Miłkowska Grażyna, Olszak-Krzyżanowska B.
  • Wydanie: 1
  • Rok wyd: 2008
  • Ilość stron: 406
  • Format: 16,5 x 23,5 cm
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7308-480-3
  • 40,00 zł
    Brutto
    Ilość
    Obecnie brak na stanie

     

    Zasady dostawy

     

    Zasady zwrotu

    Opis

    Książka wskazuje szansy i zagrożenia osób niepełnosprawnych w kontekście przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, a także prezentuje aktualne rozwiązania w obszarze terapii, rehabilitacji i wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych oraz ich rodzin. Celem monografii jest opis sytuacji życiowej osób niepełnosprawnych, trudności natury egzystencjalnej, ekonomicznej, medycznej, psychospołecznej, edukacyjnej i prawnej. Warte podkreślenia jest to, że oprócz autorów polskich, zawiera ona także teksty autorów czeskich i rosyjskich, co przybliża polskiemu czytelnikowi problematykę niepełnosprawności również poza granicami kraju.
    Publikacja adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych zagadnieniem niepełnosprawności i problemami osób niepełnosprawnych. Jej odbiorcami mogą być także pracownicy nauki, studenci, pedagodzy specjalni oraz osoby na co dzień pracujące z ww. osobami.


    Spis treści:

     I. Problemy osób niepełnosprawnych w polityce i ustawodawstwie państw w Unii Europejskiej

        Kierunki działań w polityce Unii Europejskiej wobec osób niepełnosprawnych
        Szanse i wyzwania edukacji osób niepełnosprawnych w świetle międzynarodowych raportów
        Niepełnosprawność jako kwestia społeczno-ekonomiczna na przykładzie regulacji dotyczących niepełnosprawnych studentów brytyjskich
        Wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych w Norwegii
        Pedagogika specjalna wczesnego wieku ze specjalnością wczesnej interwencji w planowaniu administracyjnym w Republice Czeskiej
        Studenci niepełnosprawni na polskich uczelniach - z doświadczeń Akademii Ekonomicznej w Poznaniu
        Pomoc osobom niepełnosprawnym w przepisach ustawy o świadczeniach rodzinnych
        Przemiany społeczne szansą dla osób niepełnosprawnych

     II. Postawy wobec osób niepełnosprawnych

        Źródła kształtowania się postaw wobec osób niepełnosprawnych
        Źródła informacji uzyskiwanych przez nauczycieli na temat dzieci niepełnosprawnych
        Dorosłość z zespołem Downa z perspektywy rodziców i preferowanych przez nich postaw i wzorów społeczno-kulturowych
        Opinie gimnazjalistów na temat edukacji integracyjnej
        Psychospołeczna sytuacja dzieci z wadą słuchu w klasie integracyjnej
        Postawy dzieci pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych rówieśników

    III. Współczesna rzeczywistość a problemy życiowe osób niepełnosprawnych

        Stosunek do życia młodzieży w normie intelektualnej i z upośledzeniem umysłowym
        Świat dążeń osób niepełnosprawnych w świetle zapisów pamiętnikarskich
        Szanse i zagrożenia rozwojowe niepełnosprawnych studentów w kontekście ich doświadczeń edukacyjnych
        Problemy edukacyjne i rehabilitacyjne u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym
        Problemy życiowe osób niepełnosprawnych z uszkodzonym narządem ruchu
        Rola rodziny w procesie przezwyciężania dysleksji rozwojowej
        Uwarunkowania edukacji dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością
        Wychowanie dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną w Republice Czeskiej
        W trosce o jakość życia osób przewlekle chorych w Republice Czeskiej
        Organizacja procesu nauczania i oceniania uczniów klas integracyjnych a ich osiągnięcia edukacyjne
        Czy edukacja zintegrowana integruje? Analiza wybranych programów ze względu na obecność problematyki niepełnosprawności w treściach kształcenia
        Zjawisko bezrobocia wśród osób niepełnosprawnych
        Promocja zdrowia wobec osób niepełnosprawnych
        Nieznane pojęcie - etopedia

     IV. Terapia, rehabilitacja i wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych i ich rodzin

        Społeczno-pedagogiczna ochrona dzieci niepełnosprawnych we współpracy z rodziną i innymi instytucjami wychowawczymi na terenie Federacji Rosyjskiej
        Biblioterapia formą wsparcia osób niepełnosprawnych fizycznie i ich rodzin
        Wspomaganie rozwoju społecznego i emocjonalnego dzieci i młodzieży przewlekle chorych przez wykorzystanie zajęć biblioterapeutycznych
        Muzyka jako środek oddziaływania terapeutycznego
        Wychowanie muzyczne dzieci z opóźnionym rozwojem psychicznym
        Komunikat o projekcie badawczym reedukacji wzroku osób dorosłych z upośledzeniami wzroku
        Znaczenie drużyn "Nieprzetartego Szlaku" dla uspołecznienia młodzieży upośledzonej umysłowo
        Sprawowanie funkcji rodzicielskiej wobec dziecka niepełnosprawnego
        Znaczenie terapii pedagogicznej w funkcjonowaniu społecznym dzieci z trudnościami w uczeniu się
        Osobowość jako modyfikator wypalenia zawodowego u nauczycieli szkolnictwa specjalnego
        Relacja terapeuty z pacjentem w procesie terapeutycznym
        Aspekty rehabilitacji osób niepełnosprawnych z zaburzeniami psychicznymi

     Informacje o autorach

    Szczegóły produktu
    Impuls
    3483-1
    16 innych produktów w tej samej kategorii:

    Indeks: 8458-1

    Wydawnictwo: Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi (dawnie

    ADHD polemiki i badania

    Autor: (red.) Baranowska Wanda Wydanie: 1 Rok wyd: 2009 Ilość stron: 152 Format: 14,5 x 20,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-7405-457-7

    Cena 29,00 zł
    Więcej
    W magazynie

    Indeks: 13190-1

    Wydawnictwo: Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi (dawnie

    ADHD. Prawie normalne życie

    Autor: (red.) Baranowska Wanda Wydanie: 1 Rok wyd: 2007 Ilość stron: 170 Format: 17,6 x 25,0 cm Oprawa: miękka ISBN: 9788374052344

    Cena 32,90 zł
    Więcej
    W magazynie

    Indeks: 13582-1

    Wydawnictwo: PZWL

    Autyzm i zespół Aspergera

    Autor: Komender Jadwiga, Jagielska Gabriela, Bryńska Anit Wydanie: 1-5dodruk Rok wyd: 2014 Ilość stron: 124 Format: 14,5 x 20,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-200-4520-8 Seria: Centrum Zdrowia Dziecka poleca

    Cena 56,32 zł Cena podstawowa 64,00 zł
    Więcej
    Obecnie brak na stanie

    Śledź nas na Facebooku