Książka jest przeznaczona głównie dla studentów psychologii,
neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów
specjalizujących się w terapii poznawczej. W drugim tomie autorka omawia
problemy związane z wyższymi funkcjami, takimi jak myślenie, mowa i język,
tożsamość i osobowość oraz trudności z reintegracją pacjenta po urazie mózgu w
życiu rodzinnym, społecznym i zawodowym. Wskazuje także na najpilniejsze
potrzeby oraz na kierunki dalszych badań w zakresie diagnozy i rehabilitacji
neuropsychologicznej osób po urazach mózgu.
Spis treści:
- Wyobraźnia i myślenie
-
Pourazowa afazja
-
Pourazowa dyspragmatyka i aprozodia
-
Pourazowe zaburzenia pisania i czytania
-
Dysartria pourazowa
-
Zaburzenia tożsamości
-
Zaburzenia osobowości
-
Mikrogenetyczny model rehabilitacji neuropsychologicznej
pacjentów po urazach mózgu
-
Powrót do społeczeństwa
-
Jakość życia pacjentów po urazach mózgu
-
Kierunki dalszych poszukiwań