Prezentowana książka omawia ważne zagadnienia neuropsychologii klinicznej
związane ze stale powiększającą się grupą dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
Zespół specjalistów i badaczy z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej podejmuje
takie problemy, jak: neuropsychologiczne mechanizmy powstawania zaburzeń
rozwojowych, upośledzenie umysłowe, mózgowe porażenie dziecięce, specyficzne
zaburzenia językowe u dzieci, specyficzne trudności w uczeniu się matematyki, w
opanowywania czytania i pisania, ADHD zespół nadpobudliwości ruchowej z
deficytem uwagi, psychospołeczne aspekty rehabilitacji dzieci z dysfunkcjami
mózgu.
Zasadniczą zaletą książki są zagadnienia neuropsychologii wieku rozwojowego,
niedostępne w innych podręcznikach. Całość książki ma klarowną strukturę:
zawiera bloki rozszerzające, pytania, bibliografię i indeksy.
Spis treści:
Wprowadzenie
- Neuropsychologiczne mechanizmy powstawania zaburzeń rozwojowych
- Upośledzenie umysłowe
- Mózgowe porażenie dziecięce
- Specyficzne zaburzenia językowe u dzieci
- Specyficzne trudności szkolne w opanowywaniu czytania i pisania
- Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki u dzieci
- ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi
- Psychospołeczne aspekty rehabilitacji osób z dysfunkcjami
mózgowymi
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy