Książka ta przeznaczona jest dla terapeutów integracji sensorycznej. W
przystępny, a jednocześnie fachowy sposób Autorka wyjaśnia, na czym polegają
uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami się one wiążą i
jak się przejawiają. W książce znajduje się też dokładny opis metody integracji
sensorycznej oraz wyjaśnienie, na czym polega jej skuteczność. Autorka skupia
się na opisie zaburzeń mowy i dysfunkcji integracji sensorycznej u dzieci z
zespołem Downa, autyzmem wczesnodziecięcym, mózgowym porażeniem dziecięcym i
upośledzeniem umysłowym.
W drugiej części książki znajdują się praktyczne wskazówki dotyczące
wykorzystania metody SI w pracy z dzieckiem, m.in. opisy konkretnych dysfunkcji
i bogaty zbiór korygujących je ćwiczeń.
Spis treści:
I. TEORETYCZNE ASPEKTY METODY INTEGRACJI SENSORYCZNEJ W STYMULACJI ROZWOJU
MOWY
- Charakterystyka i ocena zaburzeń w rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami
układu nerwowego
- Metoda integracji sensorycznej
- Wczesne wykrywanie zaburzeń w komunikacji i dysfunkcji oralno-twarzowych w
oparciu o metodę integracji sensorycznej
- Charakterystyka i zaburzenia mowy oraz dysfunkcje procesów integracji
sensorycznej u dzieci z chorobami układu nerwowego
II. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE METODY SI W STYMULACJI ROZWOJU MOWY
- Wybrane aspekty terapii integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju
mowy
- Sensomotoryczna stymulacja systemów zmysłowych, sfery oralnej i narządów
artykulacyjnych