Monografia jest dziełem wartościowym w sensie poznawczym i aplikacyjnym
[...], nowatorskim na gruncie polskim - zawiera pogłębioną wiedzę z obszaru
neuropsychologii, ujmowanej z perspektywy jej historii, rozwoju, koncepcji
teoretycznych i wskazań praktycznych w odniesieniu do procesu rehabilitacji
[...]. Wskazane w jej tytule ujęcie holistyczne w sposób znakomity dowodzi
szerokiego spektrum zawartych tu rozważań na temat związku mózgu z psychiką i
zachowaniem [...]. Zawarta w niej treść wychodzi naprzeciw oczekiwaniom
psychologów, rehabilitantów i studentów.
Z recenzji prof. dr hab. Stanisławy Steuden, Katolicki Uniwersytet
Lubelski
Spis treści:
- Neuropsychologia kliniczna w teorii i praktyce
- Rehabilitacja neuropsychologiczna w narracji wielogłosowej/polifonicznej z
preludium, motywem wiodącym, rozwinięciem i kodą
- Rehabilitacja neuropsychologiczna w kontekście modelu dynamicznej
organizacji funkcji psychicznych A.R. Łurii. Współczesne komentarze i
zastosowania
- Rehabilitacja funkcji poznawczych z wykorzystaniem metod
komputerowych
- Wirtualna rzeczywistość w rehabilitacji neuropsychologicznej
- Rehabilitacja osób z zaburzeniami funkcji poznawczych i ruchowych
prowadzona w paradygmacie podwójnego zadania
- Wybrane problemy funkcjonowania osób poddanych głębokiej stymulacji mózgu
(Deep Brain Stimulation) – implikacje terapeutyczne
- Rehabilitacja osób z afazją w kontekście badań nad rodziną
- Model rehabilitacji neuropsychologicznej osób wybudzanych ze śpiączki
- Paradygmat psychoterapii poznawczo-behawioralnej w diagnozie i
rehabilitacji neuropsychologicznej
- Funkcjonowanie poznawcze osoby z depresją wieku podeszłego – skuteczność
oddziaływań terapeutycznych w modelu psychiatrii środowiskowej
- Zabawa w neurorehabilitacji dzieci
- Rehabilitacja funkcji wykonawczych u dzieci i młodzieży
- Behawioralne podejście do kształtowania komunikacji
- Kierunki pracy terapeutycznej z dziećmi z FASD