Podręcznik Neuropsychologia kliniczna. Od teorii do praktyki porządkuje
najnowsze osiągnięcia neuropsychologii klinicznej, wprowadza w złożone problemy,
z jakimi borykają się osoby z uszkodzeniami mózgu. Główna część książki została
poświęcona analizie zaburzeń świadomości, procesów poznawczych, emocjonalnych i
zachowania, ze szczególnym uwzględnieniem dynamiki i przenikania objawów.
Przyjęty przez Autorów nowy paradygmat pracy mózgu, oparty na teorii
mikrogenetycznej, umożliwił ukazanie struktur i procesów psychicznych w
dynamiczny sposób. –Podręcznik został wzbogacony analizami przypadków z praktyki
Autorów oraz nowymi interpretacjami przypadków klasycznych. Postaramy się
udzielić odpowiedzi wiele pytań, jakie rodzą się w procesie diagnozy i leczenia
osób ze zróżnicowanymi uszkodzeniami mózgu. Naszym celem jest podniesienie
poziomu wiedzy i kompetencji specjalistów w zakresie nowych (i sprawdzonych)
paradygmatów badawczych oraz wynikającego z nich podejścia procesowego do
diagnozy i terapii pacjenta. Prezentowane wyniki badań uzyskaliśmy najczęściej
wykorzystując nowe neurotechnologie, co powinno przyczynić się do lepszego
zrozumienia istoty spektrum zaburzeń, jakie powstają w następstwie
zróżnicowanych uszkodzeń mózgu. Mamy nadzieję, że sprostamy wyzwaniom tej nowej
ery w lecznictwie.
Autor: (red.) Bąbel Przemysław, Ostaszewski Paweł
Wydanie: 1
Rok wyd: 2009
Ilość stron: 260
Format: 17,0 x 24,0 cm
Oprawa: miękka
ISBN: 978-83-233-5036-1
Autor: Miller William R., Forcehimes Alyssa A., Zweben Al Wydanie: 1 Rok wyd: 2014 Ilość stron: 526 Format: 16,5 x 24,0 cm Oprawa: miękka ISBN: 9788323337621