Indeks: 14252-1
Wydawnictwo: MediPage
Algorytmy interpretacji objawów klinicznych
Autor: Collins R. Douglas Wydanie: 1 Rok wyd: 2010 Ilość stron: 524 Format: 16,5 x 23,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-611104-21-6
Indeks: 14252-1
Wydawnictwo: MediPage
Autor: Collins R. Douglas Wydanie: 1 Rok wyd: 2010 Ilość stron: 524 Format: 16,5 x 23,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-611104-21-6
Indeks: 3071-1
Wydawnictwo: PZWL
Autor: Belon Philippe Wydanie: 1 Rok wyd: 2000 Ilość stron: 136 Format: 16,0 x 23,0 cm Oprawa: miękka ISBN: 285742163X
Indeks: 12803-1
Wydawnictwo: Wyższa Szkoła Społeczno-Przyrodnicza w Lublinie
Autor: Lipiński Wojciech Wydanie: 1 Rok wyd: 2006 Ilość stron: 120 Format: 16,8 x 24,0 cm Oprawa: miękka ISBN: 83-920281-7-1
Indeks: 1442-3
Wydawnictwo: PZWL
Autor: Jakimowicz WładysławWydanie: 2Rok wyd: 1981Ilość stron: 426Format: 17,5 x 24,5 cmOprawa: miękkaISBN: 83-200-0369-5
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Edukacja diabetologiczna jest elementem całościowego postępowania terapeutycznego w cukrzycy. Jej głównym celem jest kształtowanie kompetencji pacjenta do samozarządzania cukrzycą, we współpracy z zespołem interdyscyplinarnym, rodziną i najbliższym otoczeniem, zorientowanych na osiągnięcie indywidualnych celów leczenia oraz zadowalającej jakości życia. Przygotowanie pacjenta do samoopieki, samokontroli i jego rodziny do świadczenia opieki nieprofesjonalnej jest jednym z zadań zawodowych pielęgniarki i położnej mających swoje uregulowania prawne.
Podstawą do stworzenia niniejszego opracowania jest podjęcie próby doskonalenia jakości edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę i położną na stanowisku edukatora ds. diabetologii. Stanowi pracę twórczą grupy pielęgniarek i położnych zaangażowanej w opiekę nad osobą z cukrzycą.
Niezmiernie ważnym elementem prezentowanego standardu są:: „Mierniki i instrumenty oceny jakości edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę i położną na stanowisku edukatora ds. diabetologii”. Uwzględniono również propozycję kryteriów kategoryzacji pacjentów według zdolności do samokontroli i samoopieki oraz zapotrzebowania na edukację diabetologiczną. Pomocne w praktyce mogą być indywidualne karty edukacji diabetologicznej oraz procedury.
Standard to pożądany i osiągalny poziom wykonania, według którego jest oceniana rzeczywista praktyka. Celem standardu jest zapewnienie dostępu do aktualnej wiedzy pielęgniarskiej/położniczej, poprawienie procesu podejmowanych interwencji pielęgniarskich/położniczych, poprawa jakości świadczonych usług pielęgniarskich/położniczych, zabezpieczenie przed prawnymi skutkami niepowodzeń procesu pielęgnowania, w przypadku postępowania zgodnego z wytycznymi, optymalizację kosztów i jakości pielęgniarskich świadczeń zdrowotnych w obszarze diabetologii.
Standard praktyki klinicznej na stanowisku edukatora ds. diabetologii wskazuje na konkretne kompetencje profesjonalisty odpowiedzialnego za edukację pacjenta diabetologicznego, które gwarantują odpowiedni poziom jego wiedzy i umiejętności, a także kształtują otwartą, kreatywną postawę.
Standard umożliwi edukatorom ds. diabetologii optymalny udział w realizacji zadań systemu ochrony zdrowia w stosunku do osób chorych na cukrzycę przez zmiany sposobu organizacji i udzielania świadczeń zdrowotnych.
Spis treści:
Standard I. Standard pielęgniarskiej praktyki klinicznej na stanowisku E. Ds.
D 1
Standard II. Gromadzenie i ocena danych prowadzona przez pielęgniarkę/
położna na stanowisku E. Ds. D 1
Standard III. Formułowanie diagnozy
pielęgniarskiej do celów edukacji diabetologicznej
Standard IV. Planowanie
edukacji diabetologicznej przez pielęgniarkę/ położną na stanowisku E. Ds.
D
Standard V. Realizacja planu edukacji diabetologicznej przez pielęgniarkę/
położą na stanowisku E. Ds. D
Standard VI. Ewaluacja edukacji
diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. Ds.
D
Standard VII. Współpraca interdyscyplinarna w edukacji diabetologicznej
prowadzonej przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. Ds. D
Standard VIII.
Rozwój umiejętności zawodowych pielęgniarki/położnej na stanowisku E. Ds.
D
Standard IX. Doskonalenie jakości opieki sprawowanej przez pielęgniarkę/
położną na stanowisku E. Ds. D
Standard X. Postępowanie według zasad etyki
zawodowej pielęgniarki/ położnej na stanowisku E. Ds. D
Standard XI.
Prowadzenie badań naukowych przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. Ds. D.