Książka dla tych wszystkich, którzy zainteresowani są problemami dzieci
dyslektycznych przeżywających trudności i porażki często już u progu nauki
szkolnej. Od wielu lat naukowcy z całego świata zajmują się badaniem dysleksji -
specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu - starając się poznać jej przyczyny
i wskazać kierunek diagnozy i terapii.
Autorka zredagowała książkę zawierającą teksty znanych w Polsce
naukowców badających niezmiernie skomplikowany problem dysleksji rozwojowej,
poszukujących nowych metod rozpoznawania tego zaburzenia. Czytelnik może
zapoznać się nie tylko z najnowszymi badaniami naukowymi na ten temat
prowadzonymi w Polsce i na świecie, ale także z praktycznymi wskazaniami i
testami służącymi procesowi diagnostycznemu.
Spis treści:- Wprowadzenie
- Diagnoza dysleksji rozwojowej w Polsce
- Diagnoza dysleksji w Wielkiej Brytanii - przegląd testów
- Etiologia i diagnoza dysleksji rozwojowej - przegląd badań prowadzonych na
świecie
- Świadomość fonologiczna a automatyzacja w nauce czytania i pisania -
przegląd literatury obcojęzycznej
- Normalizacja Testu Świadomości Fonologicznej B.Kaji & R. Nair i jego
zastosowanie w diagnozie dysleksji
- Językowe, ale nie fonologiczne deficyty w dysleksji
- Badania psychoficzne i psychofizjologiczne w diagnostyce dysleksji
- Dysleksja a zaburzenia słuchu fonematycznego oraz kanału wielokomórkowego
w układzie wzrokowym
- Wartość diagnozy ryzyka dysleksji rozwojowej
- Podstawy diagnozowania dysleksji rozwojowej i praw uczniów dyslektycznych
w szkole