• anty

Wszystkie bestsellery
Wychowanie fizyczne dzieci i młodzieży niesłyszącej i słabosłyszącej
  • Wychowanie fizyczne dzieci i młodzieży niesłyszącej i słabosłyszącej

Wychowanie fizyczne dzieci i młodzieży niesłyszącej i słabosłyszącej

8521-3
  • Autor: Zwierzchowska Anna, Gawlik Krystyna

  • Rok wyd: 2005

  • Ilość stron: 126

  • Format: 16,5 x 24,0 cm

  • Oprawa: miękka

  • ISBN: 83-87478-76-8

Książka antykwaryczna
45,00 zł
Brutto
Ilość

 

Zasady dostawy

 

Zasady zwrotu

Książki używane mogą nie zawierać dodatków online, płyt, obwolut, być wycofane z bibliotek, z pieczątkami i oznaczeniami. Reklamacje z tego powodu nie będą rozpatrywane.

Opis

Książka skierowana jest do nauczycieli wychowania fizycznego, terapeutów oraz pedagogów pracujących z młodzieżą niepełnosprawną. Zawiera rónież podstawowe zagadnienia z surdopedagogiki. Prawidłowe funkcjonowanie zmysłów człowieka to istotny czynnik jego rozwoju fizycznego i intelektualnego. Dzięki zmysłom człowiek odbiera informacje ze środowiska zewnętrznego, czego efektem jest postrzeganie rzeczywistości i wyobrażenie świata. Nieprawidłowe funkcjonowanie jednego ze zmysłów lub jego brak powoduje dostarczanie nie zawsze prawdziwych informacji o otoczeniu, co w konsekwencji może być przyczyną zachwiania równowagi procesów psychicznych i zmian w zachowaniu psychoruchowym. Jednym ze zmysłów ułatwiających człowiekowi kontakt ze środowiskiem zewnętrznym jest słuch. Zmysł ten jest niezbędnym czynnikiem rozwoju psychicznego i fizycznego człowieka.

Spis treści:

I. PODSTAWOWE ZAGADNIENIA Z SURDOPEDAGOGIKI

  1. Wstęp
  2. Orzecznictwo-wybrane przepisy prawne dotyczące dzieci i osób niepełnosprawnych oraz ich rodziców i opiekunów
  3. Terminologia, definicje i klasyfikacje głuchoty
  4. Podstawowe zagadnienia z otolaryngologii
  5. Etiologia głuchoty
  6. Uszkodzenia narządu słuchu a funkcje kompensacyjne zmysłowo-ruchowe
  7. Charakterystyka dzieci z uszkodzonym narządem słuchu
  8. Trudności szkolne niesłyszących
  9. Komunikacja niesłyszących
  10. Rehabilitacja (rewalidacja) dzieci i młodzieży niesłyszącej

 

II. WYCHOWANIE FIZYCZNE I SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY NIESŁYSZĄCEJ I SŁABOSŁYSZĄCEJ

  1. Wstęp
  2. Rozwój fizyczny niesłyszących
  3. Rozwój motoryczny niesłyszących
  4. Postawa ciała
  5. Przeciwwskazania do wychowania fizycznego
  6. Cele wychowania fizycznego i sportu w surdopedagogice
  7. Rola nauczyciela WF dzieci niesłyszących i słabosłyszących w procesie dydaktyczno-wychowawczym
  8. Program i kierunki kształcenia w wychowaniu fizycznym
  9. Metody WF i ich wykorzystanie w surdopedagogice
  10. Nauczanie ruchu dziecka niesłyszącego
  11. Środki dydaktyczne
  12. Formy organizacyjne
  13. Bezpieczeństwo na lekcji WF z niesłyszącymi
  14. Cechy charakterystyczne lekcji WF z niesłyszącymi
  15. Sport i inne formy aktywności ruchowej niesłyszących
Szczegóły produktu
8521-3
16 innych produktów w tej samej kategorii:

Śledź nas na Facebooku