• anty

Wszystkie bestsellery
Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych
  • Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych

Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych

9223-1
  • Autor: Gunther Wienberg
  • Wydanie: 1
  • Rok wyd: 2015
  • Ilość stron: 150
  • Format: 21,0 x 29,5 cm
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-943859-1-0
  • 79,00 zł
    Brutto
    Ilość

     

    Zasady dostawy

     

    Zasady zwrotu

    Opis

    Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych” bazuje pod względem merytorycznym na koncepcji radzenia sobie z podatnością na stres, która w ciągu ostatnich trzech dekad ugruntowała się na całym świecie jako metateoria o znacznej mocy integracyjnej i dużym znaczeniu praktycznym.
    Pierwsza część książki przedstawia teoretyczne założenia i cele psychoedukacji grupowej oraz precyzuje praktyczne uwarunkowania jej przeprowadzania.
    Kolejne części szczegółowo opisują poszczególne sesje zajęć, skupiajac się na roli terapeutów i oczekiwań względem pacjentów.
    Książka jest zatem narzędziem pracy, które powinno wspierać zorientowaną na partnerstwo współpracę pacjentów i specjalistów w dziedzinie psychiatrii.
    Założenia programu psychoterapii PEGASUS opisanego w podręczniku to::
    - wspieranie zrozumienia oraz subiektywną integrację doświadczenia choroby i samooceny,
    - redukowanie lęku i niepewności oraz wspieranie pozytywnej samooceny, 
    - wspieranie odpowiedzialności i niezależności w obchodzeniu się z indywidualną wrażliwością,
    - wzmocnienie aktywnego pokonywania choroby oraz współodpowiedzialności za leczenie,
    - dostosowanie dostępnych informacji po stronie pacjentów jak i specjalistów oraz wspieranie partnerskiej współpracy według motto:: „negocjowanie zamiast leczenia”.
    Na płycie CD-ROM znajdują się gotowe materiały do wykorzystania w pracy z pacjentami.

    Spis treści:

    Przedmowa
    Teoretyczne podstawy programu PEGASUS
    Cele programu PEGASUS
    Psychoedukacja jako forma kształcenia dorosłych
    Struktura podręcznika
    Realizacja w praktyce
    Ramy czasowe i przestrzenne
    Postępowanie metodyczne i dydaktyczne
    Wymagania względem uczestników i moderatorów
    Miejsce realizacji programu
    Podział poszczególnych sesji
    Posługiwanie się podręcznikiem
    SESJA 1
    Zapoznanie się grupy, cele i treści,
    reguły pracy w grupie, dotychczasowa wiedza uczestników
    CZĘŚĆ I. OPRACOWANIE MODELU ZABURZEŃ
    SESJA 2
    Pojęcie schizofrenii, objawy choroby,
    koncepcja podatności, model trójfazowy schizofrenii
    SESJA 3
    Możliwe czynniki podatności na schizofrenię
    SESJA 4
    Rozwój ostrych psychoz schizofrenicznych
    SESJA 5
    Doświadczenie ostrej psychozy
    SESJA 6
    Stres, odporność, przeciążenie
    SESJA 7
    Przebieg i wychodzenie z psychozy schizofrenicznej
    CZĘŚĆ II. NAJWAŻNIEJSZE METODY LECZENIA
    SESJA 8
    Leki przeciwpsychotyczne i ich działanie
    SESJA 9
    Działania niepożądane i radzenie sobie z nimi. Ryzyko wystąpienia późniejszych powikłań leczenia
    SESJA 10
    Współodpowiedzialność pacjentów, współpraca z lekarzem
    SESJA 11
    Sesje psychoterapeutyczne i możliwości leczenia
    CZĘŚĆ III. ZAPOBIEGANIE NAWROTOM I ZARZĄDZANIE ANTYKRYZYSOWE
    SESJA 12
    Indywidualne objawy zwiastunowe oraz możliwości reakcji
    SESJA 13
    Stopniowy plan pokonywania kryzysu
    SESJA 14
    Indywidualny plan antykryzysowy i zakończenie prac grupy
    BIBLIOGRAFIA

    Szczegóły produktu
    DK Media
    9223-1

    Śledź nas na Facebooku