• anty

Indeks: 16868-1

Wydawnictwo: Elsevier Urban & Partner

Optometria

Autor: Grosvenor Theodore, (red. pol.) Tokarzewski Tomasz Wydanie: 1 Rok wyd: 2011 Ilość stron: 512 Format: 22,5 x 28,5 cm Oprawa: miękka ISBN: 978-83-7609-304-8

Cena 177,11 zł Cena podstawowa 199,00 zł
Więcej
Obecnie brak na stanie
Wszystkie bestsellery
Standardy i procedury pielęgniarskiej praktyki klinicznej
na stanowisku edukatora do spraw diabetologii
  • Standardy i procedury pielęgniarskiej praktyki klinicznej
na stanowisku edukatora do spraw diabetologii

Standardy i procedury pielęgniarskiej praktyki klinicznej na stanowisku edukatora do spraw diabetologii

4840-1
  • Autor: (red.) Tobiasz-Kałkun Natasza, Szewczyk Alicja
  • Wydanie: 1
  • Rok wyd: 2018
  • Ilość stron: 128
  • Format: 16,5 x 23,5 cm
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-200-5507-8
  • 59,00 zł
    51,92 zł
    Brutto
    Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 59,00 zł
    Ilość
    Obecnie brak na stanie

     

    Zasady dostawy

     

    Zasady zwrotu

    Opis

    Edukacja diabetologiczna jest elementem całościowego postępowania terapeutycznego w cukrzycy. Jej głównym celem jest kształtowanie kompetencji pacjenta do samozarządzania cukrzycą, we współpracy z zespołem interdyscyplinarnym, rodziną i najbliższym otoczeniem, zorientowanych na osiągnięcie indywidualnych celów leczenia oraz zadowalającej jakości życia. Przygotowanie pacjenta do samoopieki, samokontroli i jego rodziny do świadczenia opieki nieprofesjonalnej jest jednym z zadań zawodowych pielęgniarki i położnej mających swoje uregulowania prawne.

    Podstawą do stworzenia niniejszego opracowania jest podjęcie próby doskonalenia jakości edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę i położną na stanowisku edukatora ds. diabetologii. Stanowi pracę twórczą grupy pielęgniarek i położnych zaangażowanej w opiekę nad osobą z cukrzycą.

    Niezmiernie ważnym elementem prezentowanego standardu są:: „Mierniki i instrumenty oceny jakości edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę i położną na stanowisku edukatora ds. diabetologii”. Uwzględniono również propozycję kryteriów kategoryzacji pacjentów według zdolności do samokontroli i samoopieki oraz zapotrzebowania na edukację diabetologiczną. Pomocne w praktyce mogą być indywidualne karty edukacji diabetologicznej oraz procedury.

    Standard to pożądany i osiągalny poziom wykonania, według którego jest oceniana rzeczywista praktyka. Celem standardu jest zapewnienie dostępu do aktualnej wiedzy pielęgniarskiej/położniczej, poprawienie procesu podejmowanych interwencji pielęgniarskich/położniczych, poprawa jakości świadczonych usług pielęgniarskich/położniczych, zabezpieczenie przed prawnymi skutkami niepowodzeń procesu pielęgnowania, w przypadku postępowania zgodnego z wytycznymi, optymalizację kosztów i jakości pielęgniarskich świadczeń zdrowotnych w obszarze diabetologii.

    Standard praktyki klinicznej na stanowisku edukatora ds. diabetologii wskazuje na konkretne kompetencje profesjonalisty odpowiedzialnego za edukację pacjenta diabetologicznego, które gwarantują odpowiedni poziom jego wiedzy i umiejętności, a także kształtują otwartą, kreatywną postawę.

    Standard umożliwi edukatorom ds. diabetologii optymalny udział w realizacji zadań systemu ochrony zdrowia w stosunku do osób chorych na cukrzycę przez zmiany sposobu organizacji i udzielania świadczeń zdrowotnych.

     

    Spis treści:

    Standard I. Standard pielęgniarskiej praktyki klinicznej na stanowisku E. Ds. D 1
    Standard II. Gromadzenie i ocena danych prowadzona przez pielęgniarkę/ położna na stanowisku E. Ds. D 1
    Standard III. Formułowanie diagnozy pielęgniarskiej do celów edukacji diabetologicznej
    Standard IV. Planowanie edukacji diabetologicznej przez pielęgniarkę/ położną na stanowisku E. Ds. D
    Standard V. Realizacja planu edukacji diabetologicznej przez pielęgniarkę/ położą na stanowisku E. Ds. D
    Standard VI. Ewaluacja edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. Ds. D
    Standard VII. Współpraca interdyscyplinarna w edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. Ds. D
    Standard VIII. Rozwój umiejętności zawodowych pielęgniarki/położnej na stanowisku E. Ds. D
    Standard IX. Doskonalenie jakości opieki sprawowanej przez pielęgniarkę/ położną na stanowisku E. Ds. D
    Standard X. Postępowanie według zasad etyki zawodowej pielęgniarki/ położnej na stanowisku E. Ds. D
    Standard XI. Prowadzenie badań naukowych przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. Ds. D.

    Szczegóły produktu
    PZWL
    4840-1

    Śledź nas na Facebooku