Niniejsze opracowanie jest skierowane do specjalistów (terapeutów, pedagogów,
psychologów i innych) zajmujących się terapią, edukacją, rehabilitacją,
wspomaganiem rozwoju osób z zaburzeniami rozwojowymi, ze szczególnym
uwzględnieniem dzieci i młodzieży, studentów pedagogiki, pedagogiki specjalnej,
psychologii, terapii zajęciowej, ewentualnie rodziców mających dzieci z
problemami w rozwoju psychofizycznym i w społecznym funkcjonowaniu oraz
wszystkich zainteresowanych eksplorowaną tematyką. Autorzy książki żywią
nadzieję, że ukierunkuje ona czytelników na refleksje na temat niejednoznacznych
uwarunkowań oraz prawidłowości determinujących każde ludzkie życie oraz
niezbywalne prawo każdego człowieka do własnej drogi życiowej i bycia sobą w
każdej sytuacji i każdych okolicznościach.
Ze Wstępu
Spis treści:
- Psychomotoryka i integracja sensoryczna w ujęciu teoretyczno-praktycznym
- Terapia rodzinna skoncentrowana na strukturze rodziny i rozwoju dziecka
- Co jest normalne? Co stanowi o normalności? Czy istnieje człowiek
normalny?
- Terapia integracji sensorycznej a psychologia, medycyna i pedagogika
- Podejście systemowo-konstruktywistyczne w procesie wychowania i w terapii
ruchowej
- Podstawowe zasady psychomotoryki empowermentu
- Podstawy praktyki psychomotoryki empowermentu
- Integracja sensoryczna - doświadczenia polskie (kontekty
teoretyczno-praktyczne)